05 March 2011

China Glaze Crackle - Crushed Candy





Did I mean I love crackle polishes? And China Glaze? I had to... I bought two of new crackle ChG polishes, and this one is my favourite. I ordered it before I saw first swatches ;) And when I saw it, it let me down. I thought I prefer crackles with more... cracks, like IsaDora. But when I tried it, I liked the effect. It crackles very fast, so you have to apply it quickly. And you have to be sure that your base colour is completely dry. I haven't wait long enough and my base polish crackled with crackle polish in a few places - look at my index for example - it looks like I don't have any base on my tip, right? I used this polish also in another manicure, what you can see >HERE< and below.






Czy wspominałam już, że kocham "pękacze"? I China Glaze? Kupiłam ostatnio dwa nowe lakiery z serii China Glaze Crackle i ten jest moim ulubionym. Zamówiłam go, zanim zobaczyłam pierwsze jego zdjęcia, a kiedy je zobaczyłam, trochę się zawiodłam. Wolałam kraki bardziej pękające, jak IsaDora. Ale kiedy dotarł i go wypróbowałam, spodobał mi się efekt. Pęka szybciutko, więc trzeba też szybko go nakładać. I być pewnym, że lakier bazowy jest już zupełnie suchy - ja nie poczekałam dość długo i baza rozeszła się razem z krakiem miejscami, np. na wskazującym, przy koniuszku (zdjęcie na górze) - wygląda, jakbym nie miała tam bazy, prawda? Użyłam tego lakieru też do innego mani, który już >TU< prezentowałam. Zdjęcie zamieszczam znowu, a co! ;)

16 comments:

  1. this looks like it applies good! have you tried the purple one? if so, does that one not crack like this color?

    ReplyDelete
  2. I think that purple one - Fault Line - is a bit worse... I will show it soon, but I'm unconvinced by it.

    ReplyDelete
  3. It looks beautiful, I can't wait to get mine. :)

    ReplyDelete
  4. fajne te pekacze, czekam na jakaś tańszą wersje, może Catrice albo Essence?

    ReplyDelete
  5. Essence ma niedługo wprowadzać kraki :)

    ReplyDelete
  6. To byłam ja, zapomniałam się zalogować :P

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Zostałaś przeze mnie oTAGowana :)
    szczegóły na blogu:
    http://pazurkicarmen10210.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Nice, I'm actually giving away this polish on my blog, check it out if you want :)

    ReplyDelete
  10. Really pretty mani ! I love the way you use crackle, so original !

    Btw go check out my blog I'm hosting a giveaway, you can win Catrice - Sold Out Forever
    www.accropolish.blogspot.com
    Take care

    ReplyDelete

Thanks for all your comments - you make my day! :)
Please, if you like this post or don't, if you have some advice or different opinion, just let me know in a comment :)

Related Posts with Thumbnails